Reklam
Reklam

Şu anda piyasa verileri güncelleniyor. Lütfen kısa bir süre sonra tekrar deneyiniz.

“Men Dakka Dukka”

Reklam

‘sözün özü’ / Celal DURGUN    /    celaldurgun@hotmail.com

Valla, ben onu bunu bilmem.

Siyasi "komplo" da olsa;

İşin içinde "karanlık odaklar da" olsa;

"sermaye" de, "medya" da olsa;

İftira da olsa, yalan da olsa; görmezlikten,

duymazlıktan gelemem.

"F tipi mi?", "Cemaat" mi? "Polis" mi,

"MİT" mi işin içinde, bilemem.

Hükümet "Feto" restleşmesi mi? Bilemem.

Adı geçen Bakanların çocukları "suçlu" mu?  Onu da bilemem.

Ben; bu denli dolaşık bir işe bulaşanın, hele bu kişi bakansa, hemen görevinden istifa etmesini beklerim.

TBMM derhal toplanmalı,

adı geçenlerin durumunu görüşmelidir.

Dokunulmazlıklar derhal kaldırmalı, boşalan koltuklara yenileri atanmalıdır.

Onlar etmiyorsa, Başbakan gereğini yapmalıdır.

Hemen şimdi, bu gün, bu saat, vakit kaybetmeden:

"Gidin, aklanın gelin" demelidir.

Ben bunu bilir, bunu söylerim.

"Duymadım", "görmedim" oyununa başvurulmamalıdır.

"Bunu da atlatırız" deyip kulak ardı edilmemelidir.

"Bu da gelir bu da geçer" nakaratı tekrar edilmemelidir.

Soruşturmayı yürütenlere yönelik en küçük bir söz, baskı ve tehdite başvurulmamalıdır.

"Hâkimi, yargıcı görevden alırız" gafletinde bulunulmamalıdır.

Başbakan, soruşturmayı yürütenlerin önünü açmalıdır.

‘Nereye kadar uzanıyorsa,

oraya kadar gidileceği’nin güvencesini vermelidir.

"Ben bakanımı, ben bürokratımı harcatmam"

söylemi terk edilmelidir.

Hırsız, hırsızdır. "Benim hırsızım yapmışsa görmem", "senin hırsızın yapmışsa üzerine giderim" bakışı yanlıştır.

Bırakın, mahkeme, "suçluysa" cezasını versin,

değilse işine göndersin.

İftirayı atan da, mağduruna hesap versin.

Halkın parası çarçur edilmişse, devletin malı peşkeş

çekilmişse, rüşvetle iş yürütülmüşse, cezasını çeksin.

Soruşturmayı başlatanlar da ödülünü alsın.

***               ***               ***

-İddialara göre- İşin içinde "sahte belge" var, "hayali ihracat" var, "altın kaçakçılığı", "kara para aklama" var, rüşvet" var, "imar usulsüzlükleri" var, "rant yolsuzluğu" var, "arazi vurgunu" var, "ihaleye fesat karıştırma" var. Gözaltına alınanlar arasında bankacısı var, "mahdumlar" var, ünlü iş adamları var, bürokratı var, siyasetçisi var;  daha ne olsun?

İç güvenliğimizden sorumlu kişi zanlı.

Paramızı teslim ettiğimiz bankacı zanlı.

Oyumuzu atıp güvendiğimiz başkan zanlı.

Eğitip atadığımız bürokratımız zanlı.

Hükümet: "Hayır, bunlar iftiradır" diyebilir; ancak bu, sanıkların aklanması anlamına gelmez.

***               ***               ***

Emniyet müdürlerinin görevlerinden alınması yanlış olmuştur.

İleride, mahkeme "beraat" kararı vermiş bile olsa,

kamu vicdanı bu görevden almaları aklamayacaktır.

Bu ülkede belediye başkanları açığa alındı oralı olmadınız, içinde binlerce yanlışı taşıyan iddianameler hazırlandı ses

çıkarmadınız. Genel Kurmay Başkanı "terörist" ilan edildi

sineye çektiniz. Aydınımız, yazarımız, gazetecimiz,

siyasetçimiz, askerimiz iftira topuna tutuldu; gülüp geçtiniz.

Bilirkişi raporlarını dikkate almayanları alkışladınız.

Tanık olmak isteyenler dinlenmedi oralı olmadınız.

Deniz Feneri soygununu kapattınız.

İthal mısır olayını kapattınız. Aşı vurgununu kapattınız.

Azerbaycan gaz vurgununu kapattınız.

***               ***               ***

Hani siz, hortumcuların hortumunu kesmiştiniz?

Hani siz, vurguncunun, soyguncunun oyununu bozmuştunuz?

Hani siz, faizcinin, rantçının düzenine çomak sokmuştunuz?

Ne oldu?

"Men Dakka dukka."

Yanınıza, önünüze, arkanıza bakınız.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

error: Content is protected !!