

soru/yorum / A. Kemal KAŞKAR -
Yılın sonu geldi bile.
Nereden nereye geldik, bir bakar mısınız?
‘Adalet ve Kalkınma’dan ‘Ayakkabı Kutusu’na örneğin.
…
Çok zor bir yıldı 2013.
Öncekiler de hep öyleydi belki ama, bugün bitiverecek olan yıl çok daha bir ‘zor yıl’ oldu sanki…
Neler yaşadık bakar mısınız?
‘Gezi Olayları’nda yitirdiğimiz canlarımıza örneğin.
Onca sevgili gencimizle vedalaştık.
…
2013’te, umutlarımızı artıran bi dolu şey de oldu elbette.
Gençlerimizle buluştuk örneğin.
Örneğin, geçtiğimiz Pazar günü Milas’ta tarihi bir miting yaşadık.
Tes-İş ve T. Maden-İş sendikalarının öncülüğünde "Bağımsızlık, Emek ve Demokrasi için Özelleştirmeye Hayır" dedik.
Bunu, ‘yanyana gelmezler’in yan yana gelmesiyle çok kalabalıklaşıp söyledik üstelik.
Göğsümüzü gere gere ve giderek daha da kalabalıklaştığımızı görüp sevine sevine söyledik.
"Sat bakalım, sat bakalım
Yeniköy’ü (Kemerköy’ü-Yatağan’I) sat bakalım
Milasıma (Yatağan’a) gel, direnişi gör
Sıkıyosa sat bakalım" diye.
Sonra bir de ‘and içtik’:
"Termik Santrallerimizi ve madenlerimizi satın da görelim sizi
Cezaevlerinizle, tankınız, topunuz, biber gazınız, copunuzla korkutamazsınız bizi
Yatağan, Yeniköy ve Kemerköy enerji ve maden işçisi, direnişin simgesi" diyerek..
…
Her şeyden önemlisi ise ‘akıl sağlığımızı koruyabildik’ geçen yıl boyunca, yön ve taraf değiştirmedik. Değerlerimizi, ilkelerimizi, görüşlerimizi savunmayı sürdürdük.
Eğilmedik, bükülmedik.
…
Hep yanında yer aldığımız işçilerin-emekçilerin yanında durduk yine.
Emeğin, Özgürlüğün, demokrasinin yanında.
Nöbette.
Ülkemizin yitirdiği bağımsızlığını yeniden kazanması için, özelleştirmelerin durdurulması için, taşeronlaştırmalara son verilmesi için, sendikalı-sigortalı-iş güvenceli bir çalışma hayatı için gereken ne ise onu söylemeye, yüründüyse yürümeye, koşulduysa koşmaya çalıştık.
Evet, çalıştık.
Hep iyiniyetlerle durmadan çalıştık.
2013’ün bizden hoşnut olup-kalıp aramızdan ayrıldığını düşünüyorum.
Bu anlamda, 2014’ü de hoşnut etmeye çalışacağız.
Emek için, ekmeği pişirenler, sütü sağanlar, çöpü toplayanlar, tarlayı sürenler, nasırlı elleriyle geleceği kuranlar için iyi bir yıl olsun diye.
Demokrasi için, hukuku ayaklar altına alan AKP hükümetine 30 Mart seçimlerinde ‘kırmızı kart’ gösterilebilsin diye, mücadeleye devam.
Yeni yılda da haydi mücadeleye!
2014’te de mücadeleye devam!


