

Gülçin ERŞEN –
Halktır ülkenin gerçek sahibi... Atatürk'ün dediği ve Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurul salonundaki duvarda yazdığı gibi "Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir". Ama, Türk halkı, onlarca yıldır, bu sözün aksi yönetim ve uygulamalara tanık olup duruyor.
Milas Cumhuriyet Meydanı, 29 Aralık 2013 Pazar günü, yaklaşık 4 saat boyunca büyük ve coşkulu bir kalabalığı ağırladı "Özelleştirmeye Hayır" mitinginde. Bütün sendika yöneticileri, temsilcileri, üyeleri, işçiler, emekçiler, sivil toplum örgütleri, gazeteciler, genci yaşlısı, kadını erkeği ile HALK oradaydı. Ben de oradaydım. "Tam bağımsızlık yanlısı, özelleştirme karşıtı bir emekçi olarak" oradakilerle bir olup, eyleme destek vermenin onurunu, coşkusunu, tarihsel bir olayı yaşamak için...
Bu kitlesel eylem salt Muğla'daki termik santrallerin özelleştirilmesine değil; Türkiye genelindeki özelleştirmelere, KİT'lerin kapatılmasına, talana, emek sömürüsüne, işsizliğe, yolsuzluğa, haksızlıklara karşı bir eylemdi. Hem konuşmacılar, hem miting sonunda konser veren sanatçılar sürekli bunu vurguladılar.
Eğer halkın malı olan Türkiyemiz'in doğal kaynakları, sanayi kuruluşları, enerji tesisleri, hatta ülke toprakları, otoyollar, insan gücü iç ve dış kapitalistlere peşkeş çekilircesine satılıyorsa, devlet yöneticileri, hükümet engel olmak şöyle dursun, "babalar gibi!" bu işi yapıyorsa, (Ama devlet "babalığı"nı yapamıyorsa), halk da bu işe "DUR!" der.
Başkakan Recep Tayyip Erdoğan, alakaya çay demleyerek, hükümetine yönelik "yolsuzluk ve rüşvet operasyonları"yla "İstiklal Savaşı" arasında benzerlik kurmuş.
Evet, eğer bu topraklarda yine bir "Bağımsızlık Savaşı" yapılacaksa, bunun koşulları oluşmuştur ve "Direniş eylemleri" ile uç vermiştir aslında. Ama, halk tarafından, onun bağımsızlığını, bütünlüğünü, tarihsel, kültürel ve ekonomik değerlerini, toprağını, malını, canını, namusunu, onurunu çalmaya ve yok etmeye çalışanlara karşı verilecektir ikinci "Kurtuluş Savaşı"!
Çok iyi savaşmasını bildiği halde, barış, dostluk ve kardeşlikten yana olan bir ulusuz biz. Ulu Önder'in "Yurtta barış, dünyada barış" ilkesini benimsemişiz. Ama, bir yere kadar... Birileri ayağını denk alıp, haddini bilsin artık!
Diyorum ve yeni yılınızı kutluyorum.
Güllük (2013'ten 2014'de geçerken)


