Reklam
Reklam

Şu anda piyasa verileri güncelleniyor. Lütfen kısa bir süre sonra tekrar deneyiniz.

Atatürk’e, sözde değil özde sahip çıkalım!..

Reklam

Mehmet SARI / Emekli İlköğretim Müfettişi

Dünya liderlerinin öve öve bitiremediği Atatürk’ü, yurdumda eliştirenler çıkıyor maalesef… Atatürke karşı olan emperyalistler ve karşı devrimciler olmuştur. Çünkü bu kişiler, tarihi, Atatürk zamanını yeterli bilselerdi veya kötü niyetleri yoksa bu eleştirileri yapmaz, yapmaya utanırlardı. Atatürk’ün mal varlığını tartışmazlardı. Ki Atatürk ölmeden önce tüm para ve malını devlete, millete bırakmıştır. Bir de ülkesinin topraklarını değerlendirmeyi istemiş. Ankara Atatürk Orman Çiftliği toprakları bataklık bir yermiş. Atatürk orayı alarak atıl olmaktan çıkarmış, güzel bir yeşil alan ve üretim yeri yapmıştır. Burada bizzat traktörün üzerine çıkarak çift sürmüştür. Bunu ve İş Bankası’ndaki hissesini, ölümünden önce milletine bağışlamıştır. Böylece, ‘yaptıklarım para için değil, vatanım için’ demiştir…

Atatürk, iki sefer suikasta uğramıştır. Emperyalistler, Anadolu’da çok isyanlar yaptırarak Atatürk’ü yok etmek istemişlerdir. Ki Atatürk, Anadolu’dan bu emperyalistleri kovan adam olduğu için, kendisine emperyalistler düşman olmuşlar.

Ayrıca Atatürk, rüşvet ve soygunlara karşı olmuştur. Kendi zamanında Atatürk 4-5 bakanı rüşvet ve soygun konusunda mahkemeye götürmüş, ceza aldırtmıştır. Yalnız bu bakanların yolsuzlukları devede kulaktı, bugünkülere göre…

Sonra, Atatürk zamanındaki mahkeme özel mahkeme değildi. Bir de bu mahkemeler hızlı ve adil imiş. En yüksek vergi milletvekili maaşlarınca verilirmiş. Atatürk, maaşının bir kısmını fakirlere verirmiş, birazını da İsmet İnönü’ye verirmiş. Bir de bir hafızı varmış, ona maaşından ödeme yapmış; hafız, ölmüşlerine Kuran okurmuş.

Atatürk, Diyanet İşleri kurumumuzu kurmuş. Müslümanların bağnazlık ve hurafelerden kurtulmasını istemiş. Ama maalesef, ülkemizde bu yanlış inançlar daha halâ yaşamaktadır. Gene Atatürk, Elmalı Hamdi Hocaya Kuran meali yazdırmış. Bunun ücretini hocaya cebinden vermiş. Halkın, kullandığı Türkçe ile Kuranı anlamasını istemiş.

Atatürk, Kurtuluş Savaşı sırasında, Balıkesir’de bir cami minberine çıkmış, cemaate hutbe sunmuştur. İşte bunlar Atamızın inançlı bir müslüman olduğunu göstermiyor mu? Yalnız Atatürk; "din insanın gönlünde yaşamalı, devlet işlerine karışmamalıdır" derdi. Bunun için laikliği kabul etmiştir. Ayrıca, laiklik dini koruyuculuktur ve özgürlüktür. Bu konu da halka iyi anlatılmalıdır. Karşı devrimcilere fırsat verilmemelidir. Çünkü, Allah ile aldatmalarla halkım yanlış bilgilendiriliyor. Bizlere düşen görev; bu yanlış anlamayı gidermektir. Atatürk’ü çeşitli etkinliklerle halka vararak, gerçekleri halka anlatmalıyız.

Günümüzün sıkıntılarından, tekrar yeterli Atatürkümüze dönerek kurtuluruz. Bu da sözde olmaz, özde çalışma ve işlerle olur.

Ülkemizde konu olan rüşvet ve soygunlar Maun suremizde; Ya Muhammet kamu malını yiyenler, öksüzü itenler, yoksula yardım etmeyenler dinden çıkmıştır" diyor. Allah; "Vay bunların namaz kılanlarının haline, bunlar gaflet içindedirler. Namazı gösteriş için kılarlar" demektedir.

Yani, ‘devletin malı deniz yemiyen domuz’ diyenler çoğaldı. Gene Allah Kuranın’da; "Benim yanıma kul hakkı yemiş olarak gelmeyin. Gelirseniz kul bu hakkını alacaktır. Ben buna karışamam" demektedir. Bugünkü gençlerimiz de hakkı olan gerçek demorkasiyi elde edecektir.

Bedduaların havada uçuştuğu şu günlerde; zalimlere, kamu malı yiyenlere Kuran beddua etmektedir. Peygamberimiz, savaşta yanında ölen birisinin cenazesini kılmak istemez ve "ben bu namazı kıldıramam" demiş. Sebebi sorulduğunda; "Bu kişi, kendine emanet edilen kamu malından bir elbiselik kumaş çaldı. Dinden çıktı. Ben, dinden çıkanın cenaze namazını kıldırmam" demiş.

Buna göre bugün acaba kimlerin namazı kılınmaz? Kıldıkları namazın da kabul edilmeyeceğini Maun suremiz bizlere anlatıyor. Özet olarak; dinimizi hak yemeden yaşamalıyız, kimseye zulüm yapmamalıyız.

Allah’ın; "iyi kulum kullarıma iyilik yapandır" deyişine iyi uymalıyız. Kuran da böyle diyor.

Bu iyilik bence; Atatürk’e sahip çıkmada ve Atatürk zamanındaki gibi yolsuzluk yapanların cezalandırılmasıyla, ülkemde yıkılan adaleti ayağa kaldırmaktır.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

error: Content is protected !!