

‘Açılış bahane konser şahane’ diye başlık atayım dedim önce; ama, İMİ Koleji gibi bir eğitim öğretim kurumunun da Milas'ta açılması, Milaslılar için büyük bir olay ve şans aslında... Dün akşam üzeri son zamanlarda yaptığım en iyi şeylerden birini yaptım: İMİ Koleji'nin açılışına ve Moğollar konserine gittim.
Okulun açılış töreni ve yapılan konuşmaları içeren izlenimlerimi yazmayacağım; bu işi haberci arkadaşlarıma bırakıyorum. Ben Moğollar konserinden söz etmek istiyorum. Uzun zamandır, bu kadar kaliteli bir müzik konserini canlı dinlememiştim. Öncelikle; bende duygusal dalgalandırmalar yaratan, sevdiğim birçok film müziğinin Moğollarca, özellikle de Cahit Berkay tarafından bestelendiğini anladım: Selvi Boylum Al Yazmalım, Dila Hanım, Devlerin Aşkı, Çiçek Abbas... Bunları canlı canlı, gruptan dinlemek ne büyük şans!
Konser sırasında, grubun beş yıl önce göçen bateristi Engin Yörükoğlu, Barış Manço ve Cem Karaca alkışlarla ve müzikleriyle anıldı. Ben bu konserde ilk kez Moğollar'ın yeni solistinin Cem Karaca'nın oğlu Emrah Karaca olduğunu öğrendim. Ne hoş! İyi ki açılışa gelmişim! İyi ki konseri – oğlum Deniz'in mızıkçılığına karşın – sonuna dek dinlemişim.
Oğluma da: "Şimdi böyle yapıyorsun ama, ileride, büyüdüğünde, bu konseri sana izlettiğim için bana teşekkür edeceksin" dedim. Barış Manço öldüğünde üzüldüm. Cem Karaca öldüğünde daha da üzüldüm; çocukluğumdan beri değil, büyükken dinleyebildiğim için, gençlik anılarımda daha fazla yeri olduğu için... Onları canlı canlı dinleme olanağını yaşamım boyunca bir daha bulamayacağım için... Şimdinin popüler şarkıcıları gibi ünlenip çok para kazanmamış olsalar da, onlar bizim müziğimizin, bana seslenen müziğin, kaliteli ve çağdaş Türk müziğinin asıl temsilcileri...
Konser sırasında, İMİ Koleji kurucuları ile dostluğunun çok eskilere dayandığını vurgulayan Cahit Berkay, "Bu okulun amacı Cumhuriyet'e yakışır nesiller yetiştirmek. Verecekleri eğitimin kalitesi açılış konserine bizi çağırmalarından belli değil mi?" şeklinde konuştu. Katılıyorum. Berkay'ın, kendisinin de bu eğitim kurumu gibi en az 50 yıl yaşaması dileklerine, kendi dileğimi ekliyorum: Umarım; oğlum da böyle bir eğitim kurumunda okuyabilir, gençlik ve yetişkinlik döneminde müzik zevki doğrultusunda Moğollar'ı da dinler...
İMİ kurucularına, Milas'a ve ülkemize böyle bir eğitim öğretim kurumu kazandırdıkları ve açılışlarını Moğollar konseriyle yaptıkları için teşekkür ediyorum. Kulağımızın pası silindi!
(3 Eylül 2015 - Güllük)


