

soru/yorum / A. Kemal KAŞKAR
İçimde, Cizre’de yaşananlarla artan bir tatsızlık.
Büyüyor, büyüyor. Durduramıyorum.
Kocaman cızlar içimde!
İçim, içim yanıyor.
…
Savaş; barış koşullarında önemli olan herşeyi, herşeyinizi önemsizleştiriveriyor.
En başta yaşamınız, yaşamanız önemsizleşiyor.
Birdenbire öldürülebilirsiniz örneğin!
Çaresiz!
Hiç kimsenin umurunda bile olmazsınız.
Kendinizi ne denli önemsiyor olursanız olun, her şeyiniz, her şey birdenbire ölebilir savaşta!
Sevgileriniz, saygılarınız, tüm hoşgörünüz ve coşkularınız da!…
En son da gözleriniz!
Bakmak istersiniz.
Ne oldu?
Ne oldu da …
Bakamazsınız.
"Ne oldu bana?…"
…
Cizre’de ne olmuş da yasaklanmış?
Cizre’yi sokağa çıkarmamakla sınırlı olmayan topyekün yasaklamacı bir yönetme çabası, Cizre’nin yönetilemediğinin en açık göstergesidir.
Cizre’de düzen mi değiştirilmek istenmiş?
…
Cizre’nin gözlerini görmek istiyorum.
Cizre’nin gözlerinden öğrenmeliyim olanı biteni.
…
Göremedik.
Göremediğimiz için de ölmekten beter olduk.
Olduğumuz yere yığıldık kaldık.
Öylece kımıldayamadan.
Görenler öldü sanmış bizi.
Ölmedik!
…
Gözlerimizin önünden bir film şeridi gibi geçiyor tarihimiz.
Bu tarih bizim.
Nereden nereye gelmişiz?!…
Peki ya içiniz ne kadar rahat?
Evet evet içiniz diyorum, içiniz ne kadar rahat?
…
"Çevreye verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz" tabelaları gelip geçiyor gözlerimin önünden.
"Özür dileriz… Özür dileriz…"
…
Sevgili ülkemizin durumunun hiç hoş olmadığı açık.
Eğriti başbakan, yeniden genel başkan seçildiği partisinin kurultayında boş koltuklara hitaben teşekkür konuşması yaparken, "ülkemizde olağanüstü bir durum olmadığı"nı söylemiş.
Bunu nasıl söyleyebiliyor!?
Nasılsa koltuklar boş diye mi?
…
Sevgili ülkemde terör olmasın.
Sevgili ülkemde kan dökülmesin.
Anadolumuz yine, yeniden, hepbirlikte mutlu bir dünya olsun bize.
…
Yine hepimiz olmak için Cizre’ye uğramamız şart.
Cizre’yle el ele verip yaralarımızı sarmalıyız.
‘Hep beraberlik’ için, sokağa çıkmayı yasaklamanın aksine sokağa daha çok çıkabilmeliyiz.
Dostluk, kardeşlik, arkadaşlık, yoldaşlık artsın diye.
Terör dursun, kahrolsun, yok olsun diye.
İçimizde mutluluklar büyüsün.
Çocuklar gibi.
…
Hepimiz, birbirimizin gözlerinin içine içine bakalım.
Yine yine tanışalım.
Olanlarımızı, ölenlerimizi unutalım demiyorum. Ders edelim kendimize onları, olanları.
Hepsi biziz çünkü.
Ve içimizde birliğimizi büyütelim.


