Reklam
Reklam

Şu anda piyasa verileri güncelleniyor. Lütfen kısa bir süre sonra tekrar deneyiniz.

Köy Enstitüsü aydınlığı

Reklam

Mehmet SARI / Emekli İlköğretim Müfettişi

Ne demişti Sabahattin Ali:

"İnsan olmak dokunuyor

haysiyetime demiştim ama,

Enstitüleri gördükten sonra,

İnsan olmak onur veriyor bana"

 

Enstitüde kişilik kazandırıldı bize

Üretici, okuyucu, eleştirici insanlar olduk hepimiz

84 yaşına gelsek bile,

Halâ üretiyor, yetiştiriyoruz.

 

Çünkü;

1947 yılında gördüğüm Ankara Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü’nün kapısında,

"Üretmeyenin tüketmeye hiç hakkı yoktur" yazıyordu.

 

Sabahattin Ali, insan olduğundan onur duymuş

Köy Enstitüsünü görünce, yaşayınca,

İyi eğitim onur da kazandırır,

Beceri kazandırmasının yanısıra.

 

Köy Enstitüleri bazılarına

Onur, gurur verirken

Bazılarının yüreklerine de korku salmış,

"Ağalık düzenimiz bitecek" dedirtmiş,

Örneğin Kinyas Kartal ağaya.

 

Menderes’e başvurmuş Kinyas ağa

Bu başvuruyla başlayan süreç,

Ne yazık ki Köy Enstitülerinin 1954’te kapatılmasıyla

sona ermiş

Böylece Türk mucizesi yok edilmiş.

 

Henüz, köyleri aydınlatması bitmeden,

Daha henüz yolun çok başındayken.

Ama Enstitülü Yazarlar etraflarına ışık saçmayı halâ sürdürüyor

O ışık, ağaların da gözlerini karartıyor.

 

Köy Enstitüleri kapatıldıktan sonraki yıllarda yönetime gelen ağalar,

Ülkemde karanlığı çoğaltmış.

Adaleti, demokrasiyi bitirmiş,

Halkım Atatürk’ü tekrar arar olmuş.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

error: Content is protected !!