Reklam
Reklam

Şu anda piyasa verileri güncelleniyor. Lütfen kısa bir süre sonra tekrar deneyiniz.

Bayram öncesinde ve sonrasında Milas ve Güllük’te ne var ne yok?

Reklam

Gülçin ERŞEN

Anıt ağaçlar

Arife günü Milas Dördüncü Noteri Emekli Hakim Ayşe Çoban ile çoktandır sözünü ettiği sakız ağacını görmeye gittik. Güllük Hayvan Barınağı'na giden yolun sol tarafında gövdesi ikiye yarılmış ve geçen yıl yol kenarlarındaki tarlalarda çıkan yangından ötürü tutuştuğu halde, yeniden yeşillenip yapraklanan ağaç saygı uyandırıyor insanda. Bu yaşlı ve direngen ağaç, tam yanından ayrılırken, bize başka bir sürpriz sundu. Aslında arabanın içindeyken, Ayşe Hanım farketti. Arabadan inip yeniden ağacın yanına gittiğimizde, başucu ve ayakucundaki büyük ve küçük taşları duran, çevresi daha küçük taşlarla çevrilmiş eski bir mezarı gördük. Çevrede dağınık duran irili ufaklı başka taşlar da belki başka mezarları gösteriyordu... Burada yatanların ve sahipsiz tüm ölülerin ruhuna Fatiha okuduk.

Oradan Milas girişindeki, Avrupa Birliği Bakanlığı Eğitim ve Gençlik Programları kapsamında fotoğrafı çekilip hazırlanan kataloğa konulmuş, bir bakıma anıt ağaç sayılabilecek ağaca gittik. Niyetimiz ikisini kıyaslamaktı. Aslında, hemen hemen aynı büyüklükte gibiydiler. Daha sonra, Ayşe Hanım, Güllük'tekinin gövde çapını ölçüp bana bildirdi: Yaklaşık 7 buçuk metre... İş tabela koymakla bitmez tabii. Ancak, her iki ağacın da yaşına, türüne, büyüklüğüne ilişkin bilgiler uzmanlarca saptansa, bulunduğu yerlerdeki tabelalara yazılsa, gerekiyorsa çevreleri çitle çevrilip korunmaya alınsalar ne güzel olur! Üstelik, ülkemizde de yalnızca Güney Ege'de yetişen sakız ağaçlarının nesli tükeniyor bildiğim kadarıyla...

Görgüsüzlük anıtları

Baharlı kavşağındaki diğer sakız ağacını görmeye ve görüntülemeye gittiğimizde, kavşakta yol tabelalarının bulunduğu tarafta, büyük olasılıkla araç bekleyenlerce atılmış çöpleri dehşetle gördüm. Çöplüğe dönüşmüş kavşak da, görgüsüzlük, bencillik, eğitimsizlik, umursamazlık anıtıydı. İnsanlar nasıl bu kadar pis olabilir? Belediye görevlileri, araçları gelip geçerken bunları farkedip toplayamaz-toplatamazlar mı? Buraya büyükçe bir çöp varili konulsa, belki çözüm olur diye umuyorum iyimserlikle. Herkes -bizler gibi- çöpünü elinde ve araç içinde bir torbada biriktirip çöp varili gördüğünde atacak kadar uygar değil ne yazık ki...

Kurban bayramı öncesinde bir diğer olumsuzluk, iki gün süren yoğun yağış döneminde yaşandı. Güllük'te, bir günde 3 kez elektrikler kesildi. İkisinde epey uzun sürdü kesinti. Beş yıl önce kış aylarında saatler süren elektrik kesintilerini anımsadım. O kış da çok şiddetli geçmişti ve benim gibi elektrik sobası ve klima ile ısınanlar epey mağdur olmuşlardı. O dönemde de bu konuda haber yapmış, yazılar yazmıştım... Umarız, bu kış da benzer sıkıntıları yaşamayız.

Hayvanları unutmadılar

Güllük'teki hayvanseverler yıllardır örnek çalışmalar yapıyorlar. Bunların birkaçını ben de haber yapmıştım. Hayvan barınağına ve hayvanlara, yaşam koşulları, bakım ve beslenme konusunda gönüllü ve kayda değer katkılar koyan hayvanseverler, barınaktaki görevlinin bayram iznine çıktığını bildiklerinden, bayramın ilk günü (24 Eylül Perşembe) barınağa gittiler. Bayramda hayvanlar aç, susuz, bakımsız kalmasınlar diye onları ziyaret ettiler, mamalarını verdiler, barınağı, mama ve su kaplarını yıkadılar. Gerçekten hayvan sevgisi olmayanların ya da parasal gelir ummayanların yapmayacağı bir özveriyle gösterdikleri çabalara ve iyiliklere yenilerini eklediler... Sabiha Taşdemir'in belirtiği gibi, Bayramlarda huzurevlerini de hayvan dostlarımızı da ziyaret etmeliyiz. Öte yandan, hayvan barınağında ve Güllük'te köpek sayısının çok artığını belirten hayvanseverler, ilgili kamu kuruluşlarının hayvanlarını terkeden yazlıkçı ve turistlere yaptırım uygulamasının, barınakta da yaptığı iş konusunda eğitimli kişilerin görevlendirilmesi gerektiğinin altını çizdiler.

Belediye otobüsü

bekliyoruz

Bayram öncesi ve sonrasına ilişkin olumlu ve olumsuz izlenimleri, haber ve bilgileri aktarırken, halkın Güllük – Milas ve Güllük – Bodrum arasında ulaşımı sağlayacak belediye otobüsü isteklerini yinelememek olmazdı. Genel seçimler öncesi konuyu sıkça gündeme getirip "Bafa'ya, Ören'e, Selimiye'ye, HAVAŞ ve havayolu şirketlerinin otobüsleri olmasına karşın havaalanına otobüs konulurken, niye Güllük'e yok?" demiştik. Aynı dönemde Güllük Minibüs Taşımacıları Kooperatifi Başkanı Osman Kırçın ile görüşüp, dolmuş ücretlerinin birer lira indirildiği müjdesini vermiştik. Geçen hafta Milas'a giderken de öğrenci ücretinin 4 lira yerine 3 buçuk lira olduğunu görüp hoşnut oldum. Ama yeterli değil. Zira Bodrum'a gidip gelirken öğrencilerden de yetişkinlerden alınan ücret, yani 7 lira alınıyor. Neymiş; çünkü Güllük'ten Bodrum'a giden öğrenci yokmuş. Saçma! Bence öğrenci ücreti Milas için 3 lira, Bodrum için 5 lira olmalı. Bu da yetmez; çünkü, örneğin benim gibi sarı basın kartı taşıdığı için ya da 65 yaş üzeri yolcular, toplu taşım araçlarını ücretsiz kullanma hakkından yararlanamıyorlar. Oysa, büyük kentlerimizde yıllardır geçerli bu uygulama. Hani Muğla "Büyükşehir" olmuştu. İşte, öyle demekle olunmuyor.

Geçmiş Kurban Bayramımız kutlu; yeni eğitim ve öğretim yılı hayırlı olsun.

(30 Eylül 2015 / Güllük)

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

error: Content is protected !!